BİRİM
HAKKINDA BİLGİLER
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Genel
Bilgiler
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İletişim
Bilgileri
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Birim Yöneticisi (Müdür): Öğr. Üyesi. Dr.
Beytullah DÖNMEZ
Adres: Bozkurt Mah.
Hükümet Cad. No:1 28900 Keşap/ GİRESUN
Telefon:
0532 202 46 59
E-posta: beytullah.donmez@giresun.edu.tr Birim Kalite Komisyonu Başkanı:
Öğr.Gör. Halit Erdem ÇOLAKOĞLU
Adres: Bozkurt Mah. Hükümet Cad. No:1 28900 Keşap/
GİRESUN
Telefon: 0530 959 23 15
E-posta: erdem.colakoglu@giresun.edu.tr
Birimin web adresi: kesapmyo.giresun.edu.tr |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tarihsel
Gelişimi
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yüksekokulumuz 16 Nisan 2008 tarihli Yükseköğretim
Genel Kurul Kararıyla kurulmuştur. Yüksekokulumuzun Müdürü, Dr.Öğr.Üyesi
Beytullah DÖNMEZ’dir. Yüksekokulumuz bünyesinde Pazarlama ve Dış Ticaret
Bölümünün Dış Ticaret Programı 16.06.2011 tarihli Yükseköğretim Yürütme
Kurulu toplantısında incelenmiş ve 2547 Sayılı Kanun’un 2880 Sayılı Kanun’la
değişik 7/d-2 maddesi uyarınca kabul edilmiştir. Elektrik ve Enerji
Bölümünün, Gaz ve Tesisat Teknolojisi Programı, Yönetim ve Organizasyon
Bölümünün, Lojistik Programı, İnşaat Bölümünün, Yapı Denetimi Programı
23.11.2011 tarihinde Yükseköğretim Yürütme Kurulu Toplantısında incelenmiş ve
2547 sayılı Kanun’un 2880 Sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca
kabul edilmiştir , yine İnşaat Bölümü Yapı Denetimi Programı 28.11.2018
tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu Toplantısında incelenmiş ve 2547 Sayılı
Kanun’un 2880 Sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca kapatılması
uygun görülmüştür. Yönetim ve Organizasyon Bölümünün, Lojistik Programı
kapatılarak yerine Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programı açılmasına
ilişkin teklifi, Yükseköğretim Yürütme Kurulu'nun 17.04.2014
tarihli toplantısında incelenmiş ve 2547 Sayılı Kanun’un 2880 Sayılı
Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca kabul edilmiştir. İnşaat Bölümünün,
İnşaat Teknolojisi Programı açılmasına ilişkin teklifi, Yükseköğretim Yürütme
Kurulu'nun 01.10.2014 tarihli toplantısında incelenmiş ve 2547
sayılı Kanun’un 2880 Sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca
kabul edilmiştir. 2019-2020 Eğitim-Öğretim Dönemi için NÖ 40 öğrenci ve İ.Ö
40 öğrenci alınmıştır. 2019-2020 Eğitim-Öğretim Döneminde Sağlık Kurumları
İşletmeciliği İ.Ö kapatılmıştır. Yüksekokulumuzdaki Bölümler;
-Emlak ve Emlak Yönetimi Programcılığı
-Dış Ticaret Programı
-Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programı
-İnşaat Teknolojileri Programı
-İklimlendirme ve Soğutma Teknolojisi Programı Yüksekokulumuz ön lisans düzeyinde öğretim
vermekte olup öğrenim süresi 2 yıldır. Yüksekokulumuz Rektörlük kararı ile
Eğitime-Öğretime yeni binasında sürdürmektedir. Yüksekokulumuzda 657 sayılı Kanuna tabi 4 Genel
İdari Hizmetler ve 1 Yardımcı hizmetler, olmak üzere toplam 5 idari
personel ve 1 temizlik görevlisi 4 güvenlik olmak üzere 5 sürekli işçi ile
2914 Sayılı Kanuna bağlı olarak fiilen çalışmakta olan 1 Profesör, 1
Dr.Öğr.Üyesi ve 9 öğretim görevlisi toplam 11 öğretim elemanı görev yapmakta
olup, 462 kayıtlı öğrencimiz ile eğitim öğretim faaliyetlerimizi
sürdürmekteyiz. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Misyonu,
Vizyonu, Değerleri ve Hedefleri
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Misyon Mesleki gelişmeleri ve teknolojiyi verimli
kullanarak ülke gelişimine katkı sağlayan, çağdaş toplum değerlerini üzerinde
barındıran, ülke çıkarlarını gözeten ve Atatürk İlke ve İnkılaplarını koruyan
sorumluluk ve meslek ahlakına sahip, kendi tarihinden ve kimliğinden güç
alarak geleceğe yön verebilen, toplumsal sorumluluk bilincine sahip, sektörün
ihtiyacı olan niteliklere sahip meslek elemanlarını eğitim - öğretim
açısından yeterli düzeyde yetiştirmek. Vizyon Üretilen eğitim ve hizmet ile çağın
gereksinimlerine uygun nitelikli ara eleman yetiştiren, iş dünyasının
ihtiyaçlarını karşılayabilen tercih edilebilir bir Meslek Yüksekokulu olmak
ve bu yolda ilerlemek. Değerler
Uygulamalı Eğitim Girişimcilik Yabancı dil
Teknoloji ve bilişim Yaşam Boyu Öğrenme Hedefler Eğitim süreç ve alanlarında tam donanımlı hale
gelmiş, mesleki bilgi ve beceriye sahip, sorumluluk bilinci olan, etik
değerleri yüksek teknik personel yetiştirmek Eğitimde uygulamaya yönelik ağırlığın
arttırılması için çalışmak Ders müfredatlarını dış paydaşların görüşlerini
de dikkate alarak oluşturmak İstihdama yönelik dersleri müfredata eklemek
(Mesleki yabancı dil, girişimcilik gibi) ve müfredatları teknoloji ve bilişim
esaslı olarak güncellemek Akademik personelin bilimsel araştırma, yayın ve
bilimsel toplantı katılım düzeyini arttırarak bu hususta yapılabilecek
çalışmalara öncülük etmek Öğretim elemanlarımızın etkin ve verimli
çalışmalarının devamını sağlamak Sürekli kendini yenileyen dinamik bir
akademik ve idari kadro oluşturmak |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim
ve Öğretim Hizmeti Sunan Birimleri
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yüksekokulumuz bünyesinde
Toptan ve Perakende Satış Bölümü, Emlak ve Emlak Yönetimi Programı’nın
açılmasına ilişkin teklif 08.07.2009 tarihinde kabul edilmiş olup, 2009-2010
Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılında eğitim ve öğretim faaliyetine başlamıştır.
Programın amacı; uluslararası meslek standartlarına uygun teorik ve pratik
bir eğitim uygulamasını gerçekleştirerek, öğrencilerin bilimsel yöntemler
ışığında gayrimenkul değerleme çalışması yapabilme yeteneğini kazanmalarını
sağlamak, sektörde ulusal ve uluslararası kuruluşların gereksinim duyduğu
mesleki sorumluluk sahibi, iş ahlakı bilinci gelişmiş uzman ara eleman
niteliğinde gençler yetiştirmektir. Program önlisas düzeyinde olup eğitim
dili Türkçe’dir. Yüksekokulumun bünyesinde Pazarlama ve Dış
Ticaret Bölümü, Dış Ticaret Programının açılmasına ilişkin teklifi,
Yükseköğretim Yürütme Kurulu'nun 16.06.2011 tarihli toplantısında incelenmiş
ve 2547 sayılı Kanun’un 2880 Sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca
kabul edilmiştir. Program ile uluslararası meslek standartlarına uygun teorik
ve pratik bir eğitim uygulamasını gerçekleştirerek, ithalat ve ihracata
dayalı bankacılık, taşımacılık, gümrük gibi dış ticaretle ilgili iş
kollarında çalışacak meslek elemanı yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Program
önlisas düzeyinde olup eğitim dili Türkçe’dir. Üniversitemizin, Keşap Meslek Yüksekokulu
bünyesinde Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programı açılmasına ilişkin
teklifi, Yükseköğretim Yürütme Kurulu'nun 17.04.2014 tarihli toplantısında
incelenmiş ve 2547 Sayılı Kanun’un 2880 Sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi
uyarınca kabul edilmiştir. Programın amacı; Sağlık sisteminin beklentilerinin
gerçekleştirilmesine yönelik olarak; işletmecilik, hastane yönetimi ve temel
sağlık bilgisine sahip; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim
fonksiyonlarına ilişkin teknikleri sistematik ve bilinçli bir şekilde
uygulayabilecek bilgi ve becerilerle donatılmış, nitelikli ara elemanları
sağlık sektörüne kazandırmaktır. Program önlisas düzeyinde olup eğitim dili
Türkçe’dir. Yüksekokulumuz bünyesinde İnşaat Bölümü, İnşaat
Teknolojisi Programı açılmasına ilişkin teklif Yükseköğretim Yürütme Kurulu
Toplantısında incelenmiş ve 2547 sayılı Kanun’un 2880 Sayılı Kanun’la değişik
7/d-2 maddesi uyarınca 08.10.2014 tarihinde kabul edilmiştir.
Yüksekokulumuzun 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Güz döneminde öğrenci alınması
talebi 09.05.2019 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul toplantısında incelenmiş
ve 2547 Sayılı Kanun'un 2880 Sayılı Kanun'la değişik 7/d-2 ve 7/h maddeleri ile
3843 sayılı Kanun'un 4. maddesi uyarınca kabul edilmiştir. Programın amacı;
baraj, yol, hava alanı, konut vb yapı inşaatlarında aktif olarak görev alan,
kontrollük hizmeti veren firmalar ile kamu ya da yerel yönetimlerin doğal
kaynak, ulaştırma/karayolu, yapı bölümleri ve malzeme test laboratuarlarında
teknik eleman olarak çalışan meslek grubunu oluşturmaktadır. Program önlisas
düzeyinde olup eğitim dili Türkçe’dir. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Araştırma
Faaliyetlerinin Yürütüldüğü Birimleri
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Birimin AR-GE faaliyeti gerçekleştiren, bu
kapsamda hizmet sunan ve destek veren (laboratuvarlar, proje koordinasyon
birimleri, cihaz alt yapısı vb.) birimlerinin etkinliği ve verimliliğini
değerlendirmek üzere gerekli görülen girdi, süreç ve çıktılara ilişkin özet
bilgilere yer verilmeli, ek bilgi ve veriler ise raporun ekinde sunulmalıdır. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Birimin
Organizasyon Yapısı
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İyileştirmeye
Yönelik Çalışmalar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Birimimiz daha önce herhangi bir dış
değerlendirmeden geçmemiştir. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
LİDERLİK,
YÖNETİŞİM VE KALİTE
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.1.
Liderlik ve Kalite
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.1.1.
Yönetim modeli ve idari yapı
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kurumumuzun yönetim ve idari birimlerinin yapısı
mevzuat hükümlerine uygun olarak kurumun misyon ve stratejik hedeflerine
ulaşabilmesi için oluşturulan yönetim modeli tüm birimleri ve idari yapıyı
kapsayacak şekilde oluşturulmuştur. Ve bunların takibi yapılmaktadır. Kanıtlar: Keşap MYO Stratejik Planı (2020-2024) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.1.2.
Liderlik
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kurumumuzda kalite güvencesi
kapsamında oluşturulan birim kalite temsilciliği takibi doğrultusunda kurum
kalite güvencesi kültürünü yerleştirebilmek amacıyla çeşitli çalışmalar
yapılmaktadır. Stratejik planımız da paydaşların katılımıyla bu doğrultuda
oluşturulmuştur. Kanıtlar: Keşap MYO Stratejik Planı (2020-2024) Birim Kalite Temsilciliği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.1.3.
Kurumsal dönüşüm kapasitesi
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kurumumuzda oluşturulan birim kalite
temsilciliği kurum içi kalitenin gerçekleşmesi üzerine çeşitli çalışmalar
yürütmektedir. Bu çalışmalar eğitim ve öğretim, araştırma ve geliştirme ve
toplumsal katkı sistemlerini de kapsamaktadır. Kanıtlar: Birim Kalite Temsilciliği http://kesapmyo.giresun.edu.tr/tr |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.1.4.
İç kalite güvencesi mekanizmaları
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kurumumuzda oluşturulan birim kalite
temsilciliği kurum içi kalitenin gerçekleşmesi üzerine çeşitli çalışmalar
yürütmektedir. Bu çalışmalar eğitim ve öğretim, araştırma ve geliştirme ve
toplumsal katkı sistemlerini de kapsamaktadır. Kanıtlar: Birim Kalite Temsilciliği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.1.5.
Kamuoyunu bilgilendirme ve hesap verebilirlik
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim ve öğretimi verilen tüm alanlarda
kurumsal performansın geliştirilebilmesi amacıyla performans göstergeleri
belirlenmiştir. Belirlenen bu performans göstergelerinin hangi düzeyde olduğu
her dönem en az 1 kez toplanılarak paydaşların katılımıyla
değerlendirilmektedir. Kanıtlar: Performans göstergeleri Keşap MYO Stratejik Planı (2020-2024) Akademik
Birim Stratejik Kurulu Stratejik Planlama Komisyonu Performans Raporları Birim Öz Değerlendirme Raporu |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.2.
Misyon ve Stratejik Amaçlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.2.1.
Misyon, vizyon ve politikalar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stratejik plan kapsamında stratejik amaçları ve
hedefleri doğrultusunda kurumun tamamında yapılan uygulamalar bulunmaktadır.
Bu doğrultuda sektörle işbirliği çerçevesinde meslek etiğine uygun ve çağın
gereksinimlerine yanıt verebilecek, sektörün ihtiyaçlarına yönelik, milli
değerlerine bağlı nitelikli eleman yetiştirmek amaç edinilmiştir. Dolayısıyla
amaçların gerçekleşip gerçekleşmediğine yönelik takip için komisyon
oluşturulmuştur. Stratejik planımız amaçlarımızı gerçekleştirmek amacıyla
karar alma süreçlerimiz de etkindir. Kanıtlar: Keşap MYO Stratejik Planı (2020-2024) Akademik
Birim Stratejik Kurulu Stratejik Planlama Komisyonu Stratejik Plan izleme komisyonu Performans
raporları |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.2.2.
Stratejik amaç ve hedefler
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stratejik Amaç 1- Eğitim ve
Öğretimde Kalitenin Artırılması ve
Sürdürülebilirliğini
Sağlamak Stratejik Hedef 1.1- Yüksekokulumuzun öğrenci kontenjan oranının arttırılması Performans Göstergesi 1.1.- Doluluk oranında yılda %2’lik artış Stratejik Hedef 1.2-Eğitim-Öğretim Programlarını ve ders içeriklerini
güncelleştirmek Performans Göstergesi 1.2.1- Her yıl Bahar Döneminde Akademik toplantı Stratejik Hedef 1.3- Yetiştirilen öğrencinin niteliğinin geliştirilmesi Performans Göstergesi 1.3.1- Uygulamalı ders oranının mevcut dersle oranı 5 yılda
%10’a çıkarmak Stratejik Hedef 1.4- Yüksekokulumuzda Öğretim Üyesi oranını arttırmak Performans Göstergesi 1.4.1- 5 Yıl içinde Öğretim Üyesi sayısı toplam Öğretim
Elamanına oranını %20’e çıkarmak Stratejik Hedef 1.5- Öğrenci başına düşen Öğretim Elemanı sayısını arttırmak Performans Göstergesi 1.5.1- 5 Yıl içerisinde 20 öğrenciye 1 Öğretim Elemanı düşmesi
sağlanması Stratejik Amaç 2-
Sürdürülebilir Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerinin Gerçekleştirilmesi Stratejik Hedef 2.1- Yüksekokulda Öğretim elemanların Akademik eğitiminin
arttırılması Performans Göstergesi 2.1.1- Akademik personelin 3’te 1’nin Yüksek lisans ve doktora derecesine
sahip olması Stratejik Hedef 2.2- Yayın sayısını arttırmak Performans Göstergesi 2.2.1- 5 Yıl içerisinde Akademik yayın sayısında %20 artış Stratejik Amaç 3- Fiziki ve
Kurumsal Alt Yapının Geliştirilmesi Stratejik Hedef 3.1- Yüksekokulun atölye ve laboratuar imkanına kavuşması Performans Göstergesi 3.1.1- Laboratuar ve atölye tesisi Stratejik Hedef 3.2- Mevcut Bilgisayar Laboratuarını geliştirme Performans Göstergesi 3.2.1- Bilgisayar sayısında 5 yılda %50 artış Stratejik Hedef 3.3- Eğitim amaçlı mevcut alt yapı ve fiziksel ortamı
iyileştirmek Performans Göstergesi 3.3.1- Öğrenci başına düşen kapalı alan miktarında %5’lik artış Stratejik Hedef 3.4- Bilgisayar Laboratuar yazılımını arttırmak Performans Göstergesi 3.4.1- Laboratuar da ihtiyaç olan Autocad , muhasebe vb.
programların temini Stratejik Hedef 3.5-Yerleşkedeki sosyal yaşam imkanlarının geliştirilmesi Performans Göstergesi 3.4.2- Spor tesisi ve 1 adet konferans salonu oluşturulması Stratejik Amaç 4- Uluslararasılaşma Stratejik Hedef 4.1- Yabancı öğrenci sayısını arttırmak Performans Göstergesi 4.1.1- Toplam kontenjanın %1’inin yabancı öğrenci olması Stratejik Hedef 4.2- Değişim Programlarından öğrencilerin faydalanmasını
sağlamak Performans Göstergesi 4.2.1- 5 Yıl içerisinde Erasmus ve diğer değişim programlarından
yararlanarak sayının %10’luk artışı Stratejik Amaç 5- Üniversite Toplum
İlişkilerinin Geliştirilmesi Stratejik Hedef 5.1- Yerel bazda bilimsel ve kültürel etkinliklerin
düzenlenmesine katkı sağlamak Performans Göstergesi 5.1.1- Yılda 1 kez Bilimsel ve kültürel etkinlik düzenlemek Stratejik Hedef 5.2- Dış paydaşlarca düzenlenen etkinliklere katılımı sağlamak Performans Göstergesi 5.2.1- Katılınan etkinlik sayısı yılda 1 artış Stratejik Hedef 5.3- Sivil toplum kuruluşlarının tanınırlığının arttırılması Performans Göstergesi 5.3.1- Her yıl 2 Toplum Kuruluşuna öğrenci ziyareti Stratejik Hedef 5.4- Yüksekokulumuz ile yöre halkı arasındaki iş birliğini
güçlendirmek Performans Göstergesi 5.4.1- Meslek odaları, sivil toplum örgütleri ile
gerçekleştirilen ortak proje etkinlik sayısı yılda en az 2 olmasının
sağlanması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.2.3.
Performans yönetimi
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yüksekokulumuzda yürütülmekte olan hizmetlerin
işleyiş aşamasında bütçesinde yer alan harcamaların sağlıklı bir şekilde
yürütülmesi sağlanmaktadır. Müdürlük mevcut personelin sevk ve idaresini,
müdür yardımcılığı ve yüksekokul sekreterliği aracılığı ile verimli ve etkin
olarak yapılabilmesi için personelin yönlendirilmesi, Yüksekokul içinde veya
dışında iş ile işlemlerin mali saydamlık, hesap verme sorumluluğu ilkeleri
doğrultusunda hesap verilebilirlik düşüncesi içerisinde yürütülmesi konusunda
personelin duyarlı olması için gerekli çalışmaların yapılması sağlanmaktadır |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.3.
Yönetim Sistemleri
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.3.1.
Bilgi yönetim sistemi
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kurumda bilgi güvenliği ve güvenirliğinin
sağlanmasına mevzuatlar dikkate alınarak oluşturulan uygulamalar bulunmakta
ve bu uygulamalardan bazı sonuçlar elde edilmekte ve bu sonuçların takibi
yapılıp karar almada dikkate alınmaktadır. Kanıtlar: Kişisel verilerin korunmasına yönelik hizmet içi
eğitimler https://www.giresun.edu.tr/tr/page/kisisel-verilerin-korunmasi/3019 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
https://www.giresun.edu.tr/tr/page/kisisel-verilerin-korunmasi/3019
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.3.2.
İnsan kaynakları yönetimi
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kurumumuzun akademik ve idari personeli kurum
yararına olacak şekilde kişisel gelişmelerini arttıracak yöntemler göz önüne
alınmakta ve bu doğrultuda akademik personelin yüksek lisans ve doktora
eğitimlerinin sağlanabilmesi için imkanlar yaratılmaktadır. Gerekli görüldüğü
alanlarda idari personelin de gelişimi için düzenlenen hizmet içi eğitim
uygulamalarına katılımı gerçekleşmektedir. Gerçekleştirilen bu uygulamaların
sonuçları izlenmekte ve karar alma süreçlerinde dikkate alınmaktadır. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.3.3.
Finansal yönetim
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kurumumuz stratejik hedeflerine uygun olarak
hazine yardımı, bağış ve yardımlar ve dış kaynaklar (Bilimsel Projeler) olmak
üzere çeşitli finansal kaynaklara sahiptir. Bu kaynaklar Kurumun Stratejik
Planına uygun olarak yönlendirilmektedir. Gerçekleştirilen bu uygulamaların
sonuçları izlenmekte ve karar alma süreçlerinde dikkate alınmaktadır. Kanıtlar: Keşap MYO Stratejik Planı (2020-2024) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.3.4.
Süreç yönetimi
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kurumda tüm alanları kapsayan,
tüm süreçleri destekleyen bilgi yönetim sistemi bulunmaktadır ve bu sistemin
kullanılması yönünde bazı uygulamalar bulunmaktadır. Bu uygulamalar karar
alımlarında ve sistemin kullanımında dikkate alınıp takibi yapılmaktadır. Kanıtlar: https//ubs.giresun.edu.tr/ogrenci/ebp/tr/index.html http://kesapmyo.giresun.edu.tr/ |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
https//ubs.giresun.edu.tr/ogrenci/ebp/tr/index.html
http://kesapmyo.giresun.edu.tr/ |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.4.
Paydaş Katılımı
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.4.1.
İç ve dış paydaş katılımı
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.4.2.
Öğrenci geri bildirimleri
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Her dönem sonunda Öğrenci Bilgi Sistemi
tarafından düzenlenen Ders ve Öğretim Elemanı değerlendirme anketi öğrenciler
tarafından doldurulmaktadır. Her öğretim elemanı kendi anket sonuçlarını
görebilmekte, müdür ve müdür yardımcıları ile bölüm başkanları tüm anket
sonuçlarına ulaşabilmektedir. Kanıtlar: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.4.3.
Mezun ilişkileri yönetimi
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yüksekokulumuz programlarının
misyon ve hedeflerine ulaşıp, öğrencilerin ve toplumun ihtiyaçlarına cevap
verdiğinden emin olmak için paydaşlarını düzenli olarak izleyip,
programlarını periyodik olarak gözden geçirerek günceller. Eğitim-öğretim
faaliyetleri sürekli güncel tutulmaktadır. Hedeflere ulaşma durumunun takibi
için, devreye sokulan mezun takip sistemi ile, mezunlarımızın sektörde
istihdam edilebilirlik durumları değerlendirilmeye çalışılmaktadır. Kanıtlar: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.5.
Uluslararasılaşma
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.5.1.
Uluslararasılaşma süreçlerinin yönetimi
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kurumumuzda uluslararasılaşma süreçlerinin
yönetimi ile ilişkili sonuçlar ve paydaş görüşleri koordinatörlük tarafından
izlenmekte ve paydaşlarla birlikte değerlendirmeler yapılmaktadır. Kanıtlar: Mevlana Birim Koordinatörü Erasmus Birim
Koordinatörü http://kalite.giresun.edu.tr/tr/page/uluslararasilasma-politikasi/7142 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://kalite.giresun.edu.tr/tr/page/uluslararasilasma-politikasi/7142
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://kalite.giresun.edu.tr/tr/page/uluslararasilasma-politikasi/7142
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.5.2.
Uluslararasılaşma kaynakları
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kurumumuzun uluslararsılaşma politikası
kapsamında çeşitli koordinatörlükler oluşturulmuş ve paydaşlarla birlikte
çeşitli çalışmalar ve takipleri yapılmıştır. Kanıtlar: Mevlana Birim Koordinatörü Erasmus Birim Koordinatörü |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.5.3.
Uluslararasılaşma performansı
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kurumda uluslararasılaşma performansının
izlenmesine ve değerlendirmesine yönelik uygulamalar tüm alanları ve
birimleri kapsar şekilde yürütülmektedir. Kanıtlar: Mevlana Birim Koordinatörü Erasmus Birim
Koordinatörü |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EĞİTİM
VE ÖĞRETİM
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.1.
Programların Tasarımı, Değerlendirilmesi ve Güncellenmesi
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.1.1.
Programların tasarımı ve onayı
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programların eğitim amaçlarının belirlenmesinde
ve eğitim-öğretim programının tasarımında iç paydaşların (öğretim
elemanlarının) katkısı en üst düzeydedir. Eğitim amaçlarını karşılayan ve
öğrencilerin programdan mezun oluncaya kadar kazanmaları gereken bilgi,
beceri ve yetkinliklerini tanımlayan program yeterlilikleri, programda yer
alan derslerin “ders amaç ve hedefleri ve ders öğrenme çıktıları” ile
sağlanmıştır. Kanıtlar: Keşap MYO Stratejik Planı (2020-2024) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.1.2.
Programın ders dağılım dengesi
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programlarda yer alan zorunlu, bölüm seçmeli ve
bölüm dışı seçmeli dersler ve bunların dağılımları Bologna süreci
doğrultusunda hazırlanmıştır. Programlardaki AKTS kredilerinin en az %25’i
seçmeli derslerden, bu seçmeli derslerin de en az sekiz AKTS kredisi
bölüm/program dışı seçmeli derslerden oluşmaktadır. Öğrencinin mezun
olabilmesi için öğretim programındaki toplam 120 AKTS kredisinin
dağılımlarını sağlaması gerekir. EğitimÖğretim programı web sitemizde ilan
edilmiştir. Kanıtlar: https://ubs.giresun.edu.tr/ogrenci/ebp/tr/index.html http://kesapmyo.giresun.edu.tr/ |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.1.3.
Ders kazanımlarının program çıktılarıyla uyumu
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın yeterliliği ile
derslerin öğrenim çıktıları arasında ilişkilendirme yapılmış olup, söz konusu
ilişkilendirme ve programların eğitim amaçları ve kazanımları programlarımıza
ait Bologna bilgi paketinde yer almaktadır. Kanıtlar: https://ubs.giresun.edu.tr/ogrenci/ebp/tr/index.html |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.1.4.
Öğrenci iş yüküne dayalı ders tasarımı
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tüm programlarda iş yüküne dayalı AKTS kredi
sistemi kullanılmaktadır. Akademik yıl; güz ve bahar dönemleri olmak üzere 30
AKTS kredilik 2 yarıyıldan oluşmaktadır. Her yarıyılda toplam 14 eğitim
haftası yer almaktadır. Tüm programlarında 1 AKTS karşılığı öğrenci iş yükü
25 Saat kabul edilerek tasarım yapılmıştır. İş yüküne dayalı kredi sisteminde
AKTS kredileri, öğrencinin herhangi bir ders için öğrenim çıktılarını
sağlayabilmek için dönem boyunca tamamlaması öngörülen tüm sınıf içi ve dışı
eğitim-öğretim faaliyetlerine (derslere devam etmek, proje yapmak, bireysel
çalışmalar ve sınavlar vb.) ilişkin süreler değerlendirilerek verilmiştir.
Programlarda öğrencilerin stajlarının iş yükleri belirlenmiş (AKTS kredisi)
ve programın toplam iş yüküne dahil edilmiştir. Ders müfredatımızda bu
stajlar, kodları, ders saatleri, ulusal kredileri ve AKTS kredileri ile yer
almaktadır.. Programlara ait staj yönergesi bulunmaktadır. Programdan mezun
olan öğrenciler için verilecek Diploama eki, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
tarafından basılır. Mezun öğrencilerimize diplomalarıyla beraber birim
öğrenci işleri bürosundan verilir. Kanıtlar: Yurtdışı Yükseköğretim Diplomaları Tanıma ve
Denklik Yönetmeliği Programlara ait diploma eki örnekleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/12/20171205-4.htm
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.1.5.
Programların izlenmesi ve güncellenmesi
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gözden geçirme faaliyetleri her dönem sonu
yapılan Akademik Genel Kurul toplantılarında değerlendirilmektedir. Akademik
Kurulda programlar değerlendirilmekte ve ihtiyaca göre güncellenmesi
sağlanmaktadır. Bu anlamda Bologna süreci hedefleri doğrultusunda program
çıktıları ders bazında değerlendirilmektedir. Program güncelleme çalışması
kapsamında öğretim elemanlarından gelen öneriler, akademik kurul
toplantılarında tartışılarak karara bağlanır. Program yeterliliklerine
ulaşılamadığının tespiti halinde iyileştirme çalışmaları kapsamında iç ve dış
paydaşlarımızın görüş ve önerileri yine akademik kurullarda tartışılarak
karara bağlanır. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.1.6.
Eğitim ve öğretim süreçlerinin yönetimi
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programlarda yer alan derslerin öğrenci iş yüküne
dayalı kredi değerleri (AKTS) belirlenmiştir. Öğrencilerimizin yurt içinde
gerçekleştirebilecekleri uygulama yükleri de belirlenmiş ve programlarımızın
toplam iş yüküne dahil edilmiştir. Programların yürütülmesinde ödev, sunum,
proje, uygulama ve seminer vb. hazırlama yoluyla, öğrencilerimizin aktif rol
almaları sağlanmaktadır. Derslerin hedeflenen öğrenme kazanımları, öğretme
yöntemleri, programın yapısı ve öğrenim süresi gibi faktörler iş yüküne
dayalı kredilerin belirlenmesinde etkili olmuştur. Öğrencilerin Yüksekokulda
bulunan uygulama birimlerinde yapılan faaliyetlere aktif olarak katılımları
sağlanmaktadır. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.2.
Programların Yürütülmesi (Öğrenci Merkezli Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.2.1.
Öğretim yöntem ve teknikleri
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programlarda yer alan derslerin öğrenci iş
yüküne dayalı kredi değerleri (AKTS) belirlenmiştir. Öğrencilerimizin yurt
içinde gerçekleştirebilecekleri uygulama yükleri de belirlenmiş ve
programlarımızın toplam iş yüküne dahil edilmiştir. Programların
yürütülmesinde ödev, sunum, proje, uygulama ve seminer vb. hazırlama yoluyla,
öğrencilerimizin aktif rol almaları sağlanmaktadır. Derslerin hedeflenen
öğrenme kazanımları, öğretme yöntemleri, programın yapısı ve öğrenim süresi
gibi faktörler iş yüküne dayalı kredilerin belirlenmesinde etkili olmuştur.
Öğrencilerin Yüksekokulda bulunan uygulama birimlerinde yapılan faaliyetlere
aktif olarak katılımları sağlanmaktadır. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.2.2.
Ölçme ve değerlendirme
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yüksekokulumuz programlarında uygulanan başarı
ölçme ve değerlendirme yöntemleri, hedeflenen ders öğrenme çıktılarına uygun
olacak şekilde tasarlanmaktadır. Doğru, adil ve tutarlı şekilde
değerlendirmeyi güvence altına almak için “Giresun Üniversitesi Ön Lisans ve
Lisans Eğitimi Yönetmeliği” ve anılan yönetmeliğe uygun hazırlanan yönerge,
uygulama esasları ve ilkeler rehber alınmaktadır. Kanıtlar: Ön Lisans ve Lisans Eğitimi Yönetmeliği http://oidb.giresun.edu.tr/ |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.2.3.
Öğrenci kabulü ve önceki öğrenmenin tanınması ve kredilendirilmesi
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yüksekokulumuzdaki programlara öğrenci alımları
Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi Kontenjanları dâhilinde merkezi
yerleştirme puanına göre yapılmakta olup, söz konusu sistemlerle ilgili ana
kriterler Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenmiştir. Yüksekokulumuza
yeni kaydolan öğrencilerin üniversite yaşamına uyumlarının sağlanması
amacıyla birimimiz tarafından eğitimöğretim döneminin ilk haftası düzenlenen
oryantasyon programlarına tam ve etkin bir şekilde katılım sağlanmaktadır.
Üniversitemiz Ders Eşdeğerlik ve İntibak Esasları” ile öğrencilerin önceki
öğrenimlerinde edindikleri kazanımlar tanınmaktadır. Ayrıca Erasmus ve
Mevlana gibi yurtdışı hareketlilik gerekse Farabi ve yatay geçiş/dikey geçiş
gibi yurt içi hareketlilik kapsamında önceden edinilmiş kazanımlar, ulusal
kredi ve AKTS kredi miktarı esas alınarak intibak ettirilmektedir. Kanıtlar: Yatay Geçiş Yönergesi Özel ve Misafir Öğrenci Yönergesi Lisans Öğrenimlerini Tamamlamayan veya
Tamamlayamayanların Ön Lisans Diploması Almaları veya Meslek Yüksekokullarına
İntibakları Hakkında Yönetmelik Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans
Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar
Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmeliği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
https://oidb.giresun.edu.tr/tr/page/yonetmelikler-yuksekogretim-kurumu/2746
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
https://oidb.giresun.edu.tr/tr/page/yonetmelikler-giresun-universitesi/2747
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.2.4.
Yeterliliklerin sertifikalandırılması ve diploma
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Diploma, derece ve diğer yeterliliklerin
tanınması ve sertifikalandırılmasına ilişkin kriterler bulunmaktadır. Merkezi
yerleştirmeyle gelen öğrenci grupları dışında kalan yatay geçiş, yabancı
uyruklu öğrenci sınavı (YÖS), çift anadal programı (ÇAP) ve yandal öğrenci
kabullerinde uygulanan kriterler tanımlanmıştır. Kanıtlar: Ön Lisans ve Lisans Eğitimi Yönetmeliği Mezun Öğrencilere Yönelik Belgelerin
Düzenlenmesine İlişkin Yönerge Çift anadal ve Yandal Yönergesi Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası
Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik http://oidb.giresun.edu.tr/ |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=15197&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.3.
Öğrenme Kaynakları ve Akademik Destek Hizmetleri
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.3.1.
Öğrenme ortamı ve kaynakları
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programlarda yer alan derslerin öğrenci iş
yüküne dayalı kredi değerleri (AKTS) belirlenmiştir. Öğrencilerimizin yurt
içinde gerçekleştirebilecekleri uygulama yükleri de belirlenmiş ve
programlarımızın toplam iş yüküne dahil edilmiştir. Programların yürütülmesinde
ödev, sunum, proje, uygulama ve seminer vb. hazırlama yoluyla,
öğrencilerimizin aktif rol almaları sağlanmaktadır. Derslerin hedeflenen
öğrenme kazanımları, öğretme yöntemleri, programın yapısı ve öğrenim süresi
gibi faktörler iş yüküne dayalı kredilerin belirlenmesinde etkili olmuştur.
Öğrencilerin Yüksekokulda bulunan uygulama birimlerinde yapılan faaliyetlere
aktif olarak katılımları sağlanmaktadır. Kanıtlar: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.3.2.
Akademik destek hizmetler
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrencilere kayıt sırasında ve eğitim-öğretim
programlarına başlarken ilgili yönetmelikler uyarınca akademik danışmanlık
hizmeti vermek üzere her bir sınıf için akademik danışman atanmaktadır.
Danışmanlık hizmetleri arasında öğrencilerin akademik gelişimlerin takibi,
alacakları derslerin onaylanması ve mezuniyet kontrolü gibi uygulamalar yer
almaktadır. Kanıtlar: Öğrenci danışmanlığı yönergeleri http://oidb.giresun.edu.tr/ |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=15197&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.3.3.
Tesis ve altyapılar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yüksekokulumuz kendi binasında Eğitim-Öğretime
devam etmektedir. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.3.4.
Dezavantajlı gruplar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üniversitemizde Engelsiz Üniversite Birimi
vardır. Yüksekokulumuz kendi binasında Eğitim-Öğretime devam etmektedir. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.3.5.
Sosyal, kültürel, sportif faaliyetler
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Birimimizde öğrencilerin kullanımına yönelik
spor alanları mevcuttur. Bu alanlarda okulumuz öğrencileri spor
yapabilmektedir. Üniversite içindeki spor faaliyetlerine ve yarışmalarına
öğrencilerin katılımı sağlanmaktadır. Okulumuzun yer aldığı etkinlikler,
okulumuzun web sayfasında ve sosyal medyada önceden duyurulmakta ve katılım
sağlanmaktadır. Birimde öğrenci kulüpleri kurulmakta ve topluluklar Üniversitemiz
Öğrenci Toplulukları Yürütme Kurulu Başkanlığı Tüzüğüne göre faaliyetlerini
sürdürmektedir. Kanıtlar: Öğrenci Toplulukları Tüzüğü Öğrenci Toplulukları Faaliyet Raporları |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
https://sksdb.giresun.edu.tr/tr/page/ogrenci-topluluklari-listesi/2585
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
https://sksdb.giresun.edu.tr/tr/page/ogrenci-topluluklari-aciklamalar/2758
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.4.
Öğretim Kadrosu
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.4.1.
Atama, yükseltme ve görevlendirme kriterleri
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yüksekokulumuzda akademik kadrolar oluştururken;
eğitim yükü, öğretim elamanı başına düşen öğrenci sayısı, açılması planlanan
yeni programlar, sürekli eğitim programları, yönetsel ve idari kadro
gereksinimleri, ayrıca mevcut öğretim elemanı sayıları, yaş ve kıdem
durumları, tam ve yarı zamanlı çalışma statüleri ile mevcut kadroların dolu-boş
durumu dikkate alınarak norm kadro sayısı belirlenmiştir. Giresun
Üniversitesi Senatosu tarafından belirlenen akademik yükseltme ve atama
kriterler çerçevesinde Yüksekokulumuza öğretim elemanları alımı
yapılmaktadır. Meslek Yüksekokulumuz programlarında birim içi
ders görevlendirmelerinde, eğitim-öğretim kadrosunun uzmanlık alanı ön planda
tutulmakta olup, birim dışı görevlendirme taleplerimizde de söz konusu durum
geçerlidir. Öğretim alımı ile ilgili süreç “Öğretim Üyesi Dışındaki Öğretim
Elemanı Kadrolarına Naklen veya Açıktan Yapılacak Atamalarda Uygulanacak
Merkezi Sınav İle Giriş Sınavlarına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında
Yönetmelik” hükümleri, öğretim üyesi alımı ile ilgili süreç ise 2547 sayılı
Yükseköğretim Kanunu, Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Yönetmeliği
çerçevesinde yürütülmektedir. Kanıtlar: Öğretim Üyesi Dışındaki Öğretim Elemanı
Kadrolarına Yapılacak Atamalarda Uygulanacak Merkezi Sınav İle Giriş
Sınavlarına İlişkin Usul Ve Esaslar Hakkında https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/11/20181109-3.htm |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/11/20181109-3.htm
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.4.2.
Öğretim yetkinlikleri ve gelişimi
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğretim elemanlarımız kendi çalışma alanları ile
ilgili düzenlenen çeşitli eğitimlere katılmaktadır. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.4..3
Eğitim faaliyetlerine yönelik teşvik ve ödüllendirme
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akademik personelin uzmanlık alanları ile ilgili
kongre, sempozyum vb. bilimsel toplantılara katılımları ayrıca personelin
lisansüstü eğitimleri desteklenmektedir. Mevcut mevzuat hükümleri gereği
maddi olarak akademik teşvik haricinde teşvik ve ödüllendirme sistemi mevcut
değildir. Kanıtlar: Lisansüstü Öğrenci Belgeleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ARAŞTIRMA
VE GELİŞTİRME
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C.1.
Araştırma Süreçlerinin Yönetimi ve Araştırma Kaynakları
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C.1.1.
Araştırma süreçlerinin yönetimi
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Meslek Yüksekokulumuzda AR-Ge faaliyetleri
araştırıcılar (öğretim elemanları) tarafından uzmanlık alanları ile paralel
olarak MYO yönetimi bilgisi dahilinde yapılmaktadır. Araştırma sonuçları
rapor şeklinde MYO’ya bildirilmektedir. Yılda iki kez yapılan Akademik Kurul
toplantılarında bu faaliyetler paylaşılmaktadır. Araştırma altyapısının
geliştirilmesi için projeler üretilmektedir. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C.1.2.
İç ve dış kaynaklar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kurumda üniversite içi kaynaklar, öncelikli
araştırma alanlarını destekleyecek ve erişilebilir şekilde yönetilmektedir. Kurumda yürütülmekte olan ve kurum dışı
kaynaklardan da yararlanılan bir proje mevcut değildir Kanıtlar: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C.1.3.
Doktora programları ve doktora sonrası imkanlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MYO’da lisansüstü eğitim yaptırılmamaktadır. Ama
mevcut Öğretim üyesi sayısı artışına paralel İlgili Enstitü programlarında
yer alınması hedeflenmektedir. Kanıtlar: Giresun Üniversitesi Keşap MYO 2020-2024
Stratejik Planı |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C.2.
Araştırma Yetkinliği, İş birlikleri ve Destekler
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C.2.1.
Araştırma yetkinlikleri ve gelişimi
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MYO akademik personeli uzmanlık alanları ile
uyumlu eğitimlere katılmaktadır. Eğitim sonuçları rapor şeklinde MYO’ya
bildirilmektedir. Yılda iki kez yapılan Akademik Kurul toplantılarında bu
faaliyetler paylaşılmaktadır. Kanıtlar: Giresun Üniversitesi Atama ve Yükseltme
Kriterleri Eğitimleri Belgeleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C.2.2.
Ulusal ve uluslararası ortak programlar ve ortak araştırma birimleri
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MYO’da görev yapan öğretim elemanlarımız
araştırma yetkinliklerinin geliştirilmesi için kurum dışı ortaklar ile
projeler/araştırmalar yürütmektedir. Yılda iki kez yapılan Akademik Kurul
toplantılarında bu faaliyetler paylaşılmaktadır. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C.3.
Araştırma Performansı
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C.3.1.
Araştırma performansının izlenmesi ve değerlendirilmesi
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MYO’da görev yapan öğretim elemanlarımız
araştırma faaliyetlerine ait bilgileri her yıl faaliyet raporu içerisinde
yönetime bildirmektedir. Kanıtlar: Faaliyet Raporları (yöksis 2020) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C.3.2.
Öğretim elemanı/araştırmacı performansının değerlendirilmesi
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akademik Teşvik Yönetmeliğine istinaden
gerekli koşulları yerine getiren öğretim elemanlarımız bu Akademik personelin
araştırmageliştirme performansını takdir-tanıma ve ödüllendirmek üzere
yapılan bu teşvikten yararlanmaktadır. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TOPLUMSAL
KATKI
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
D.1.
Toplumsal Katkı Süreçlerinin Yönetimi ve Toplumsal Katkı Kaynakları
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
D.1.1.
Toplumsal katkı süreçlerinin yönetimi
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MYO bünyesindeki kulüp ve topluluklar
Üniversitemiz yasal düzenlemelerine uygun olarak faaliyetlerini
yürütmektedir. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
D.1.2.
Kaynaklar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınırlı sayıda fuar, tanıtım, sosyal
sorumluluk faaliyetleri (bütçe gerektirmeyen) uygulanmıştır. Kanıtlar: Akademik personel faaliyet raporları |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
D.2.
Toplumsal Katkı Performansı
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
D.2.1.Toplumsal
katkı performansının izlenmesi ve değerlendirilmesi
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fuarlara katılım,
sosyal sorumluluk faaliyetleri ve lise öğrencilerine yönelik tanıtımlar web
sitemizde paylaşılmaktadır. Okulumuz öğrencilerine yönelik yapılan çeşitli
anketler ile bu performanslar ölçülmektedir. Kanıtlar: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SONUÇ
VE DEĞERLENDİRME
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sonuç
ve Değerlendirme
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Güçlü
Yönleri ile İyileşmeye Açık Yönler
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||